U bent hier: administratiekantoor hilversum » nieuws

Administratie: Fiscaal nieuws

Aanzegverplichting

17 May 2018

Bij een tijdelijk arbeidscontract voor een duur van zes maanden of langer geldt de aanzegverplichting. Deze verplichting houdt in dat de werkgever tijdig moet aangeven of hij de overeenkomst na afloop wel of niet wil voortzetten. Dit moet schriftelijk gebeuren en wel uiterlijk 1 maand voor het einde van het contract. Als de werkgever de overeenkomst wil voortzetten moet hij aangeven onder welke voorwaarden dat gebeurt. De werkgever voldoet overigens al aan de aanzegverplichting als hij bij de aanvang van de arbeidsovereenkomst schriftelijk laat weten dat er geen opvolgend contract zal komen. De aanzegtermijn geldt niet als een uitzendbeding in de arbeidsovereenkomst is opgenomen.

Gevolgen niet nakomen aanzegverplichting
Laat de werkgever niet weten of de arbeidsovereenkomst wel of niet wordt voortgezet, dan is hij de werknemer een vergoeding van 1 maandsalaris verschuldigd. Voldoet de werkgever te laat aan de aanzegverplichting, dan is hij een evenredige vergoeding verschuldigd. Is de werkgever een week te laat met het voldoen aan zijn verplichting, dan bedraagt de vergoeding waar de werknemer recht op heeft een weeksalaris.
De werkgever is geen vergoeding wegens het niet of te laat nakomen van de aanzegverplichting verschuldigd in de volgende situaties:

  • faillissement;
  • uitstel van betaling;
  • toepassing van de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen.

terug
A.S.R. Fiscaal Dienstverleners
 
Vestiging Hilversum

Oude Enghweg 2
1217 JC Hilversum
 
Tel: 035 - 64 79 955
E-mail: info@a-s-r.nl
 
Bel mij terug
Uitgebreide offerte
 
Administratiekantoor Hilversum

Beconnummer 412077
KvK: 39062538 te Almere
Bankrelatie ABN-Amrobank
IBAN: NL15 ABNA 0605102295
BTW Nummer NL001908400B69
 
Main items: administratiekantoor hilversum diensten algemene voorwaarden nieuws contact
© 1996- 2023 | A.S.R. Fiscaal Dienstverleners | www.a-s-r.nl